18 februari 2011 - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Kommer Trigt - WaarBenJij.nu 18 februari 2011 - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Kommer Trigt - WaarBenJij.nu

18 februari 2011

Door: kommer

Blijf op de hoogte en volg Kommer

18 Februari 2011 | Gambia, Kololi

Vandaag, 18 februari 2011 gaan onze vrienden Tom en Mieke weer terug naar Nederland en ook Geeske en Peter vertrekken met het zelfde vliegtuig.
Tom en Mieke vertelde gisteren nog best een weekje bij te willen boeken maar i.v.m. onderzoeken en medicijnen moeten ze echt terug.
Voor het andere stel waren twee weken meer dan voldoende.
Wij zelf hebben op dit moment nog twee weken te gaan en zullen daarna de terugreis aanvaarden, jammer? Ja aan de ene kant wel maar andere andere kant ook weer niet, 15 weken in Gambia is een hele tijd en we hebben naar hartenlust kunnen genieten van alles om ons heen, het weer, de oceaan, de vele families die we kennen en ook hebben we veel plezier beleefd aan alles wat we voor onze stichting hebben kunnen doen. Het was niet altijd eenvoudig maar alles is voor elkaar gekomen.
Gisteren hebben we de nieuwbouw school van Peter en Geeske in Brikama officieel geopend. Het was een groot feest en iedereen was zeer tevreden met het resultaat van een paar maanden noeste arbeid. Er staat daar nu een prachtig product waar de kleuters veel plezier aan zullen beleven. Ja, scholing is de sleutel naar de toekomst die hier in Gambia heel erg moeilijk wordt als je niet op school geweest bent.
Vandaag zal Miep Broos arriveren, het zal erg moeilijk worden voor haar na het overlijden van haar man op 5 december vorige jaar, we zullen haar steunen daar waar mogelijk en zullen ook de helpende hand toesteken met het uitladen van de 40' container die vandaag in Banjul moet binnenkomen. Miep zal totaal 2 weken blijven en reist daarna met ons terug naar Nederland.
Het weer wordt hier steeds beter, het wordt warmer en het blijft 's-avond al langer licht. De avonden en nachten zijn nog heer koel maar dat komt de nachtrust ten goede.

• 18 Februari 2011 - 11:58

Riet En Marleen:

Hoi Kommer en Willy

2 weken zijn zo om, lukt het nog om enkele fotoo's van Sophie en Marleentje te maken en van Abdoel van Bakary?

We hope so.....
    Geniet nog lekker

• 18 Februari 2011 - 12:09

Marleen:

Lieve Kommer & Wil,

weer met veel plezier jullie verslag gelezen. Geniet van de laatste twee weken!! Ik merk hier wel dat de tijd om vliegt.

Tot snel, liefs Marleen

• 18 Februari 2011 - 12:23

Wim @ Cora Of V.v.:

18 graden en dat noem je koel, wat jullie doen is pas Cool en daar word je als mens warm van
    Wij zijn blij dat de voorgenomen projecten wat jullie betreft weer geslaagd zijn en waarschijnlijk borrelen er al weer nieuwe ideeën op en wensen jullie al bij voorbaat succes daar mee

• 18 Februari 2011 - 13:33

Caroline En Joep:

Is Marleen ons weer voor met een reactie. Geniet nog van de laatste weken. Wanneer jullie terugkomen begint hier misschien (hopen we) een beetje de lente. Gisteren was een prachtige dag maar vandaag weer koud. Daar zulen jullie wel weer aan moeten wennen! Groetjes

• 18 Februari 2011 - 18:46

Wouter En Anke:

tijd dat jullie terug komen: nieuwe buren, voorjaar in je tuin,ervaringen delen,redenen genoeg.
    Alle Gambianen, zullen trots zijn dat ze jullie kennen.
    tot snel

• 18 Februari 2011 - 21:06

Gerda En Kees:

Lieve mensen,

Dank weer voor het reisverslag.
    Nog 2 weken!!! Wij weten hoe snel dat gaat,....... veel te snel.
    Geniet maar veel van iedereen en alles daar!
    Geweldig wat jullie allemaal gedaan hebben!
    Lieve groeten van ons

groetjes van ons

• 25 Februari 2011 - 13:32

Désirée Meijeringh:

Hoi Kommer en Willy,

Bedankt voor de felicitatie en geniet van jullie laatste dagen. Een goede terug reis gewenst van....

Guus, Tom, Merel en Désirée Meijeringh

• 27 Februari 2011 - 08:26

Marielle:

Beste meneer en mevrouw van Trigt,

Nog even en u gaat weer naar huis..of...gaat u juist van huis??

Zal wel wennen zijn! Trek uw regenpak maar vast aan!

Gaat u weer leuke producten meenemen naar NL?

Wie weet tot ziens.

Alvast goede reis,

Marielle

• 27 Februari 2011 - 08:31

Thil En Niek:

Dag Willy en Kommer wat hebben jullie weer veel gedaan! Nog een paar weken wat vliegt de tijd toch snel. We wensen jullie nog fijne dagrn en een goede reis terug naar het wat koelere Nederland

• 27 Februari 2011 - 08:35

Wil Timmer:

Goedemorgen,
    Jullie zijn aan het aftellen.
    Geniet nog van de 2 weken dat jullie daar zijn.
    En Wil ik zie je hopelijk op de modeshow.
    Gr. it een regenachtig Ned.

• 27 Februari 2011 - 09:18

Anita De Rooij:

Wij bert en ik wensen jullie een voorspoedige terug reis. Wat prachtig dat alles nog gelukt is met de school, en doe miep de groeten van ons en wens haar sterkte de komende tijd.
    Geniet ook nog maar even van het lekkere weer daar hier is er niets aan de laatste twee dagen regen, regen niets aan.
    bert en anita

• 27 Februari 2011 - 09:24

DIKA Kamphuis:

Lieve Wil en Kommer,
    Het zit er weer op voor jullie, maar het is wel weer heel fijn en nuttig geweest hè, deze 15 weken daar.
    Wat zal het klimaat jullie hier tegenvallen, van een lekker voorjaar is hier nog niets te merken.
    We hopen jullie gauw weer te zien om de verhalen en foto's te horen en zien!
    Heel veel liefs van Dick en Karin.

• 27 Februari 2011 - 09:50

Jeanette:

Lieve Kommer en Willy,

Wat vliegt de tijd! Voor jullie het weten ben je weer terug in het koude en natte kikkerlandje. Wat hebben jullie weer een fantastisch werk gedaan, jullie tomeloze inzet en enthousiasme is hartverwarmend! Geniet van jullie laatste weekjes en Willy.... wat geweldig gezellig dat je 10 maart er weer bij bent!!! Ik verheug me op je verhalen, want we hebben je gemist hoor!

Groetjes Matthias, Jeanette en Julia Boers

• 27 Februari 2011 - 09:50

Jeanette:

Lieve Kommer en Willy,

Groetjes Matthias, Jeanette en Julia Boers

• 27 Februari 2011 - 11:13

Gerard:

Dag Kommer en Wil,
    Steeds jullie verslagen gelezen en van jullie inzet genoten. Als jullie terug zijn kom ik een bakkie doen en even bij praten. Groeten, Gerard en Jenny